Pages

teisipäev, 28. august 2018

Täna õpime suhlema KAY?!

Siin on koolis A päevad ja B päevad  ning mõndadel on tunniplaanis erinevatel päevadel erinevad ained vms, minul ainus vahe neil päevadel on see, et A päeval on esimene tund keka, B päeval on esimene tund vaba.
Kellaajad on ka ikka väga suvalised, näiteks 9.12 lõppeb üks tund ja 9.17 algab järgmine. Panen tervest tunniplaani kellaaegadest pildi ka,ma alguses seal olevatest early ja late asjadest või millises lõunas ma olema pean ikka üldse aru ei saanud, aga nüüd on kõik selge juba õnneks

ja kuna täna ehk teisipäeval oli mul vaba tund alguses, siis läksin kooli hiljem. Mida aga ma ei teadnud oli see, et kõik kooli välisuksed lukustatakse, kui esimene tund algab.
Ehk siis ma ei saanud uksest sisse :D mul väga vedas, et mingi poiss just tuli, kes oli hiljaks jäänud ja ta näitas, et tuleb kuskil seinal olevat nuppu vajutada ning siis saad kõrval olevast uksest sisse. 
Kõik need, kes hiljaks jäävad, peavad täitma eraldi mingeid pabereid või tooma vanemate allkirjaga põhjendusi vms. Üks tüdruk jäi vist kõigest 5min hiljaks ühte tundi täna, aga tal oli ikka oma paber ja vanemate põhjendus kaasas.

Esimese asjana suundusin raamatukogu poole ja vahetasin välja kooli poolt antud arvuti, sest mu vana ei laadinud enam. Siin isegi ei küsitud midagi, lihtsalt anti uus. Siis möödus mingi õpetaja ja nagu muuseas ütles, et sul on nii armas kleit täna seljas. 

Geomeetrias lahendasime ruutvõrraneid ja siin tehakse neid hoopis teistmoodi. Kui õpetaja must mööda kõndis ja mu tööd vaatas, ütles kohe, et issand see on nagu mingi teisel tasemel teadus juba :D ta vist ei saanudki mu lahenduskäigust aru. 

USA ajaloos on meil küll hästi lõbus õpetaja, aga see eest küsib palju ja tahab kõigi vastust. Minult küsis ta, kas ameeriklastel on piisavalt vabadust. Valikuvariandid olid kas nõustun tugevalt, nõustun natuke, olen natuke vastu või olen tugevalt vastu. Pluss pidi oma vastust põhjendama ning mitte mingil juhul ei tohtinud öelda, et ma ei tea või siis sõna ,,stuff”.
Üks poiss ütles ikkagi stuff ja muidugi õpetaja seepeale jutustas loo oma esimesest tööintervjuust, kus ta oli seda sõna nii palju kasutanud, et lõpuks inimene, kes teda intervjueeris lõi tugevalt lauda ning küsis karmilt, et mida paganat sa mõtled, kui ütled ,, and stuff” :D 

Vahepeal oli jälle vaba tund ning seejärel juba lõuna. Täna sai lõuna ajal võtta isegi suure karbi maasikaid. See oli tore. 

Edasi läksime Dianaga näitlemisse ning kuna me tahtsime veel enne vetsus käia, siis reaalselt sprintisime 3min enne tunni algust mööda kooli, et vetsu saada ja tagasi ka. Jõudsime õnneks täpselt õigeks ajaks. See vahetunni aeg (5min) läheb ikka väga ruttu.
Näitlemises tegime taas huvitavaid mänge, klassikalist silmade pilgutamist isegi. Aga siin on see natuke teistmoodi, sa sa ei pea otseselt silma pilgutama, võid ka öelda inimese nime, mingi häälitsuse, omavahelise nalja, millest see inimene siis ainult aru saab või midagi iganes. 
Aga kõige ägedam oli selline mäng, mis on natuke sarnane toolimängule, (kus toole hakatakse vähemaks vōtma) aga meil oli selle asemel, et teised eest ära lükata ja ise tool saada, hoopis vaja kõik toolidele saada. Ehk siis iga ringiga võeti toole vähemaks, aga kõik pidid ikka ära mahtuma. Meie parim tulemus oli 25 inimest ainult üheksal toolil. Eesmärk on see aasta lõpuks neljale või viiele toolile saada, et eelmise aasta klassist paremad olla. Kuigi 25 inimest neljal toolil tundub ikka suht võimatu

Inkas õppisime suhtlema :D Et siis, et vestlust arendada, tuleb küsida küsimusi, jagada oma mõtteid siis antud teemal ning siis see jutt ka kokku võtta ning oma arvamus öelda. Siin kõik muide kasutavad ka sõna ,,okay” asemel ,,Kay”. Isegi õpetajad. Tegelikult, rohkemasti isegi õpetajad :D
Inka õps on muidu hullult ägeda iseloomu ja energiaga, täna kui ülesandeks vabatahtlike polnud, siis vaatas kellelegi suvalisele otsa ja ütles, et ,,appi kui armas, et sa vabatahtlik oled.” kuigi tegelikult see inimene polnud midagi öelnud ega märku andnud. 

Economicsi klassi ei leidnud ma täna enam millegipärast üles :D jooksin mööda kooli ringi, aga ei. Lõpuks läks just meie kooli politseimees must mööda ja ta näitas mulle teed. Pole enam ime isegi, aga no jälle kohutavalt sõbralik ja jutukas sell. 
Kuna siin on selle hilinemisega suht ranged lood, nagu eelnevalt mainisin, siis tuli see politseimees minuga muidugi klassi kaasa ja ütles kohe kōva häälega, et ma olin ära eksinud. Kuna ma olen vahetusõpilane ja tõesti kooli veel nii hästi ei tea, siis pääsesin hilinemisest seekord puhtalt. Õpetaja ainult naeris. Küsis veel, et kui mitu korda ma päevas tavaliselt ära eksin. 
Ja siis vaatas järsku ühele poisile otsa ja küsis, kas ta nimi on Joe, kuna ta näeb väga Joe moodi välja :D
Muidu terve tunni vaatasime jälle meie powerpointe ja kui minu slide juures nende eestikeelsete nimede juurde jõudis, siis andis alla. 

Viimases tunnis yearbookis olime terve tunni oma kindla omaduse (tegime ühe testi ja seal, milline omadus sul kõige kõrgem oli, selles grupis ka olid) gruppides põhiliselt ning arutasime kuidas meie omadus saab siin klassis kasulik olla, nii yeabookile kui ka teistele. 

Koolis täna muidu terve päev müristas ning välku lõi ikkas päris korralikult, väljas oli nii lämbe ja suhteliselt kohe, kui koju jõudsin, tuli korralik padukas ka. Üleüldse Iowas on praegu päris suur torm ning oli ka tornaado hoiatusi, kuid õnneks neid siiski ei tulnud.






Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar