Pages

esmaspäev, 14. jaanuar 2019

Finals week

Kohe peale vaheaega hakkasime me finalsite jaoks õppima, mis on siin põhiliselt nagu arvestused/eksamid.
Mulle tegelikult väga meeldis see periood, sest me ei õppinud midagi uut üldse ning enamus tundides saime ise korrata oma asja või midaiganes teha.

9.jaanuar oli esimene finals day, 9.25 alles hakkas esimene.
Iga final oli 90 min, peale seda 10 min paus ja siis kohe järgmine. Kokku oli ühes päevas 3 finalsit.
Minu esimene final oli kekas. Mis oli vägagi huvitav, oli et olin vōimlas esimene, kes kohal olid j 2 min enne algust polnud ikka veel kedeagi tulnud :D 
Umbes 30 sek varem jõudsid siis kõik kohale. 
Test ise oli kirjalik ja suhteliselt lihtne. Kokku oli seal ainult 20 küsimust kõikide mängude ja harjutuste reeglite kohta. Vibu osa küsimuste osast ma küll midagi eriti aru ei saanud ja ilmselt sealt ma ka need 2 punkti kaotasin, kuid ,,A” sain ikkagi kätte.

Järgmiseks tuli geomeetria. Mul oli seal tunnis 100%, nii et isegi kui oleks täiesti läbi kukkunud, siis finalsi väärtus on ainult 10% ja oleksin ikkagi ,,A” trimestri kokku saanud :))
Sealne test oli ka üpris lihtne, lahendama asju muidugi pidi, aga valikvastused olid seekord isegi ees. Sellest tööst ma paar punkti 50st ikka kaotasin, aga ,,A” sai ikka kätte :))

Siis tuli meile vahepealne lõuna, mis lausa 1h kestis. Enamik muidugi kooli ei jäänud ja läksid välja sööma.

Viimaseks tuli esimesel päeval ajalugu. Seal meil testi polnud, vaid oma projekti saime juba paar nädalat tagasi teada. Pidime kirjutama 8 ajaleheartiklit + u 15 ajaloolist pilti kirjeldama + mōndasid mõisteid lahti seletama. Kõik need eelnevalt mainitud asjad esitasime juba mitu päeva varem ära ja finalsi päevaks oli meile meie projekti teine pool mõeldud. Pidime vabavalikuliselt mingi teema valima ja selle kohta siis esitluse tegema.
Mina tegin koertest ajaloos ja ma ei tea mu õps vist arvas, et ma eriti ei oska esitleda midagi inglise keeles nii et esitluse päeval oli tal suht imestunud nägu peas, 100% sain kätte kah :)) 
Nii et finalsi nädal algas väga suurepäraselt.

10.jaanuaril olid siis järgmised 3 finalsit. Esimene oli mul hoopiski vaba tund, nii et 90min olin niisama raamatukogus ja tsipake kordasin ka inkat. 
Peale seda hakkas näitlemise final ja mul oli niiii tohutult kurb seal olla, teades, et see on viimane näitlemise tund :((
Terve tunni näitasime/ kōigi vabavalikulisi etteasteid, kes siis tegi üksi või grupiga.
Mina ja mu grupp tegime kiusamise kohta lühifilmi, mida siis näitasime ja see teine vahetusõpilane Diana laulis. Ma siiamaani ei ole ta häälega harjunud, ta on lihtsalt uskumatult imeline. 
Nii väga hakkan meie iga päevaseid laulmisi ja naermisteraapiat näitlemises igatsema. Üleüldse hakkan (juba hakkasin) oma näitlemisklassi igatsema, see oli lihtsalt kõige toredam ja vahvam tund üldse. Pluss kõik inimesed said ka kuidagi nii lähedaseks, kohe üldse tegelikult ei tahaks, et see lõppeks :((((((

Vahepeal oli jälle lõuna ning siis tuli armas inglise keel.
(Jeee ma ei võta seda enam järgmine trimester)
Seal oli meil 2 osa finalsil. Kõigepealt oli lugemiosa, kus teksti lugesime ja siis küsimustele vastasime. Ma mõtlesin, et mul läks nüüd küll väga kohutavalt, sest esiteks ma olin nii kahevahel, kas see oli siis nüüd informing või persuading, lisaks pidi järgmises punktis kirjeldama tekstist võetud näidete põhjal, et miks siis nii arvasin. 
Pluss olid mingid hästi rasked sõnad ja siis küsiti, et mida see sõna siin kontekstis tâhendab. Mängisin suht bingot. 
Lõikude ja ka kogu tektsi peamõttes ka kahtlesin pisut, sest üks lõik oli kohutavalt pikk ja raske oli sealt siis seda peamõtet leida. Aga tehtud ta sai ja kuidagimoodi sain 100% kätte :D 
Teine pool oli grammar osa, kus meil 20 lauset oli ja seal siis kirjavahemärgistama pidime vōi vigasid parandama.  Seal kahtlesin ka ikka jube palju, aga 18p 20st sain kätte :)) ja sellega saigi mu inglise keele tunnis olemine USAs läbi.

11.jaanuar ehk viimasel päeval oli meil vaid 2 viimast. Üks nendest oli kardetud majandus. Seal testis oli 70 küsimust ja ma tõega mõtlesin, et nüüd kukun läbi. Minu väga suureks imestuseks tuli välja, et sain 80%!! Te oleksite pidanud nägema, kui õnnelik ma too hetk olin. Sest augustis ma reaalselt hakaksin õpetaja ees nutma, mul oli nii tohutult raske ja olin kindel, et selles aines kukun läbi. Mul ei lastud vahetada ka. Ja siis see tunne, kui kokkuvõtvas töös sain 80%..oh, ilmselt üks parimatest tunnetest koolis oldud aja jooksul. Ja kuigi majandus oli ainuke aine, kus ka trimestrit ,,A” ei saanud, siis selle hinde üle olin kõige rohkem õnnelikum kohe kindlasti!!!

Viimaseks oli yearbook, kus meil ei olnud mingit testi ega midagi, töötasime ainult oma lehteda kallal ja käisime ka koolipeal niisama pilte tegemas.

Sellega saigi finals nädal läbi, kõik läks miljon korda paremini, kui ma kunagi lootnud oleks. Ainuke asi, mis nõme oli, oli et selline tunne tuli sisse nagu oleks kooli lõpp. Trimestri lõpp, osad tunnid lõppesidki ära ja pingelangus peale seda stressirohket perioodi, täpselt nagu hakkaks  vaheaeg. Aga ei, kohe kooli tagasi ja uus trimester pihta. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar